فیلم | هنرِ فاضل
کد خبر: 4211797
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
به انگیزه زادروز نامی ماندگار برای ایرانیان

فیلم | هنرِ فاضل

مردان و زنان بزرگ برای هنرنمایی انسانی، خدمت به خلق خدا، انسانی زیستن، ترویج و توسعه اندیشه پاک و... نیازشان به «هنر» به معنای مرسوم کلمه نیست. آنان انسان‌هایی هنرمند به معنای کامل کلمه «هنرمند» هستند. همان‌هایی که برای جان بخشی به دیگری، سر از پا نمی‌شناسند، آنانی که برای کوتاه کردن مسیر خدمت، راه به ناکجا، به جنگ و به مقصود دفاع از سلامت انسان می‌برند. در گزارش پیش‌رو با «هنرِ فاضل» که یادآور طبابت و مدیریت درمان و پزشکی دکتر ایرج فاضل در دوران دفاع مقدس است، آشنا می‌شویم.

وقتی جان انسان‌ها در خطر است، انسان‌های بزرگی مثل دکتر ایرج فاضل آسودگی را برنمی‌تابند و به قلب بحران می‌زنند؛ خاصه آنکه بحران «جنگ» باشد و پای دفاع و حراست از سرزمین به میان باشد و فرزندان این آب و خاک به دفاع مقدسی رفته باشند که بازگشت آن روشن نیست. همزمان با حضور در جبهه‌ها پیوند عضو در ایران را راه‌اندازی می‌کند و در ایران می‌ماند؛ چون هر هموطن برایش بوی خوش آشنایی می‌دهد.

دکتر ایرج فاضل، زاده ۳ اردیبهشت ۱۳۱۸ اصفهان، فوق تخصص جراحی عروق، رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس سابق سازمان نظام پزشکی ایران، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، وزیر اسبق فرهنگ و آموزش عالی، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او طی دوران دفاع مقدس برای نجات مجروحان جنگی در جبهه‌ها به خدمت پزشکی می‌پرداخت.

عمرش به عزت و سلامت مستدام باد

 
انتهای پیام
captcha